Yeba U Poryadku Spysannya Vantazhnyh Vagoniv Zalyshayutsya Nevregulovanymy Dekilka Suttyevyh Pytan

Про це повідомляє прес-служба Європейської Бізнес Асоціації.«Чергова редакція проєкту наказу не суттєво відрізняється від попередніх документів, оприлюднених міністерством у жовтні, грудні 2020 року та лютому 2021 року та до яких експерти Комітету з логістики Європейської Бізнес Асоціації неодноразово надавали свої зауваження. Зокрема, у чинному проєкті наказу залишаються неврегульованими декілька суттєвих питань», — йдеться в повідомленні.По-перше, строки використання спеціалізованих вантажних вагонів значно обмежуються, що, за підрахунками компаній-членів асоціації, призведе до значного скорочення їх кількості у період до 2028 року, в тому числі, буде виведено з експлуатації більше 34% окатишовозів (вагони для транспортування грудок подрібненого рудного концентрату).«Спеціалізований рухомий склад є гостродефіцитним. По-суті, використання таких вагонів є або безальтернативним, або обмежено замінним. Представники бізнесу зазначають, що вже зараз досить важко поповнити баланс вагонів, що виводяться з експлуатації через тривалий термін окупності та обмежений сегмент ринку, де можуть бути використані такі вагони», — розповідають у ЄБА.По-друге, проєкт порядку встановлює, що граничний строк служби вантажного вагона розраховується за результатами контрольних випробувань на кожну модель або тип вантажного вагона. Водночас, ні запропонована редакція проєкту наказу, ні чинне законодавство не містять процедуру/порядок/критерії проведення контрольних випробувань вантажних вагонів, а також не визначають, в якій формі, строки та ким формується результат випробувань, не містять інформацію щодо вільного доступу до результатів контрольних випробувань.«Бізнес-спільнота наголошує на тому, що проєкт наказу необхідно доопрацювати та не запроваджувати обмеження щодо граничного строку служби для спеціалізованих вагонів (в тому числі, окатишовозів та коксовозів); не обмежувати використання вагонів з продовженим терміном служби, рішення по яким буде прийнято до моменту набрання чинності проєкту наказу, після завершення терміну такого продовження», — наголошують в асоціації.У ЄБА пропонують встановити обмеження на продовження строку служби тільки для універсальних піввагонів, зерновозів на рівні коефіцієнту 1,5 від нормативного терміну їх служби, а для цистерн — на рівні коефіцієнту 2,5 від нормативного терміну їх служби та встановити термін продовження терміну служби вантажного вагону після проведення капітального ремонту строком на 5 років.«Експерти асоціації готові долучитися експертно до роботи над цим питанням, закликаємо міністерство до діалогу», — підкреслили в бізнес-спільноті.Нагадаємо, «Укрзалізниця» планує розпочати роботу міжнародного сервісу з перевезення напівпричепів.