Ukrayina Maye Buty Gotova Do Vidkryttya Rynku Zaliznychnyh Perevezen Abramovych

Про це повідомив Дмитро Абрамович, перший заступник міністра інфраструктури України, передає прес-служба міністерства.За словами заступника міністра, на сьогодні вже втілюються три основні аспекти, які дозволять безболісно допустити до залізничних магістралей приватних перевізників. Перший — це новий закон «Про залізничний транспорт».«Ми очікуємо на нову редакцію закону „Про залізничний транспорт“. За цим законом стоїть конкуренція. Чому? Тому що цим законом ми вперше зробимо так, що залізнична галузь — це не лише „Укрзалізниця“. Ми кажемо про те, що у нас через декілька років з’явиться нова реальність, і ми утворимо ринки залізничних перевезень — ринок пасажирських перевезень та ринок вантажних перевезень», — розповідає Абрамович.Так, поряд з цим на цих ринках з’являтиметься конкуренція і потенційно інші суб'єкти, які не є «Укрзалізницею», але на згаданих ринках компанія має бути конкурентна.Дмитро Абрамович вважає, що другий аспект — це створення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту. Ця комісія, в першу чергу, має контролювати питання щодо тарифів доступу до інфраструктури, як пасажирських, так і вантажних перевізників.«У нас кожного року постійно є суперечка щодо тарифів на залізничному транспорті — як в карго-секторі, так і в пасажирському секторі. Ми кажемо про те — і знову ж таки у Верховній Раді ведеться дискусія, зареєстрований відповідний проєкт закону — що нам необхідний незалежний регулятор НКРТ», — додав він.Крім того, третій аспект — це пілотний експериментальний проєкт по допуску приватних перевізників на окремі ділянки залізничної колії загального користування. Він дозволить попередньо протестувати абсолютно новий вид діяльності для України та, в тому числі визначити, на скільки «Укрзалізниця» — в майбутньому оператор інфраструктури — може забезпечити безпеку перевезень при допуску іншого суб'єкту на колію.«Ми маємо бути готові запустити на нашу колію іншого суб'єкта — не „Укрзалізницю“. Для цього вже рік фактично, як функціонує комісія з відбору учасників експериментального проєкту при Мінінфраструктури — так званого проєкту „приватна тяга“. Ми кажемо про те, що вже сьогодні в частині карго-перевезень приватний перевізник може почати оперування на окремих ділянках колій загального користування», — підкреслив урядовець.Звернемо увагу, що наразі за рік розглянуто вже 44 заяви від 11 потенційних учасників та 2 учасники допущені до участі.Нагадаємо, «Укрзалізниця» планує віддати в довгострокову оренду вантажні термінали.