Oregon Mega Dairies Article 696x405

Лише 6% вітчизняних підприємств готові згорнути молочний напрямок. До такого висновку прийшли в Асоціації виробників молока, опитавши 300 респондентів, які тримають від 30 до 1500 корів.

«Переважно це малоефективні господарства, невеликого розміру, у яких немає коштів для розвитку», — пояснює Ганна Лавринюк, віце-президент АВМ.

Більшість опитаних – 55% — не планують розширювати свій бізнес, проте інвестують у навчання персоналу та збільшення продуктивності тварин. 39% власників ферм подумують про збільшення стада. І лише 7% респондентів говорять про модернізацію чи будівництво нових ферм.

Все ж, на думку Лавринюк, це свідчить про еволюцію молочного напрямку в Україні.

За даними ФАО, виробництво молока в Україні за останні 25 років скоротилося в 7 разів, однак продуктивність тварин росте – надої щороку збільшуються.

Окрім того, зростає частка сировини ґатунку екстра. Такого молока зараз доять понад 15%, а до кінця року очікуються всі 18%. В 2015-му цей показник складав всього 10%.